RES når ut till allt fler människor. En ny mätning visar att tidningen ökat sin räckvidd med 14,5 procent jämfört med förra året.
I dagarna landade statistiken från den senaste Orvestomätningen som undersöker tidskrifters spridning i landet och den visar glädjande siffror för RES. Tidningen har ökat sin räckvidd till 79 000 läsare - en uppgång med 14,5 procent från föregående år.
– Med tanke på hur mycket hjärta, svett och tårar som läggs ned i varje nummer är vi mäkta stolta över att allt fler läser RES, säger chefredaktör Kajsa Beausang. Att vi som är tidningsmakare på ett litet fristående förlag lyckas öka läsarantalet på en tuff marknad känns betydelsefullt.
Generellt sett uppvisar morgon- och kvällspress en nedåtgående trend medan vissa tidsskrifter, såsom RES, ökar sitt läsarantal. Den genomsnittlige svensken läser i dag 4,3 tidskrifter. Statistik från Interpress visar att RES lösnummerförsäljning ökat med 32 procent för 2014 jämfört med året innan och två nyheter som lett till den ökade räckvidden är samarbeten med American Express och MTR Express, det nya snabbtåget mellan Stockholm och Göteborg.
En specialutgåva distribueras i varje stolsficka ombord på varje avgång. Samarbetet med American Express innebär att alla Centurion- och Platinumkortsinnehavare i Sverige får RES direkt hem i brevlådan samt digitalt med full access. Även Guldkortskunder får RES digitalt.
Stort tack för att du läser RES!