Den 19 februari var det pressträff och festligt mingel på RES redaktion – ett samarbete med Tyska turistbyrån för att öka intresset för landets seder. En mycket trevlig och rolig kväll med äkta Oktoberfest-anda.
Text: Sandra Forsvik Foto: © pellenilsson.se
RES lanserar i samarbete med Tyska turistbyrån en gemensam bloggkampanj #JoinGermanTradition. Syftet är att öka intresset för tyska traditioner på ett trendigt sätt för att öka intresset för att uppleva dessa på plats. Pressmötet följdes av ett skojigt mingel i tyskt tema där det bjöds på vin, öl, pretzels och snittar. Det fanns även en fotovägg med gökur och meningen var att gästerna skulle ta en selfie och hashtagga #JoinGermanTradition.
Under mötet presenterades den världsomspännande kampanjen och bloggtävlingen där vi söker fem tävlingsinriktade team som kommer skickas till Tyskland för blogguppdrag. Segrarna vinner en resa till Berlin. Vi vill tacka Tyska turistbyrån och alla som kom och minglade med oss.
Iris Müller, Tonya Bahdassarian, Gustav Svärd, Uwe Meistner, Tyska turistbyrån
Tyska snittar med flagga
Mingelfest med riktig Oktoberfest-anda
Gustav Svärd, Iris Müller, Tonya Bahdassarian, Uwe Meistner, Tyska turistbyrån, Kajsa Beausang, Nils Norberg, Hanna Anfelter, RES
Iris Müller, Tyska turistbyrån, Gunilla, frilansjournalist
Iris Müller håller föredrag om de olika regionerna i Tyskland
Tonya Bahdassarian, Uwe Meistner, Tyska turistbyrån
Mingelfest och smygläsning av RES
Johan Augustin, frilansjournalist, Mattias Varén, reseekonom med vän