Surf&Yogabloggen

Den färgglada Brisbane skylten 🌈

Brisbane

Heej på er, nu är Jasmine tillbaka i Australien och redo att dela med sig av sina första dagar :)

Första dagarna spenderades i Brisbane och på campingen Newmarket Gardens Caravan Park. Kan verkligen rekommenderas. Riktigt bra läge och väldigt mysigt! David hade som överraskning när jag kom börjat renovera och fixa vanen som han köpt för några veckor sedan. Verkligen så mysigt och fint med träpanel, gardiner, madrass och belysning 😀

Nöjd David i vanen 😃

Vi tog oss enkelt in till centrum med buss på ca 10 min. Måste säga att Brisbane verkligen är en stad värd att besöka. Väldigt charmig med både vatten, natur och häftig arkitektur. Man kan promenera runt utan problem och det finns så mycket att se! Vi hoppade av vid Victoria Bridge och gick ner till Brisbane skylten och The wheel of Brisbane nere vid floden (South Bank). Väldigt fint och gillade att varje bokstav har en egen betydelse. Olika organisationer som har fått designa bokstäverna, tillexempel Amnesty och Queensland Country Women´s association.

Den färgglada Brisbane skylten 🌈

Vi gick sedan över Victoria Bridge och promenerade genom centrum. Kan verkligen rekommendera att ta promenaden bort till City Botanic Gardens och sen följa floden. Så vackert med en stor trädgård mitt i city och på andra sidan var det mycket lugnare med små båtar ankrade i floden och restauranger längs med ”strandpromenaden” (haha flodpromenaden?). Vi satte oss på ett jättemysigt ställe med uteservering mot floden med mysbelysning. Restaurangen hette Riverbar and Kitchen och det var verkligen ett perfekt läge och riktigt härlig känsla. Maten var också väldigt bra och det verkade vara populärt att äta och ta en AW här.

Kontraster mitt i stan 🌴🏙

Verkligen vackert långs floden ✨🙌

Finns så mycket att se i Brisbane! Här Festival Hall Walk of fame, David hittade Bob Marley ✨👌

Brisbane by night 🌉 Utsikten från Riverbar and Kitchen 🙏

Brisbane by night 🌉 Utsikten från Riverbar and kitchen✨🙏

Nu är vi tillbaka i paradiset Byron Bay. Love it here!! Kommer uppdatera er om vardagen här, min yoga utbildning, surfingen och allt annat som händer. Det finns alltid något att göra. Igår var vi på en Didgeridoo konsert (Australiensiskt blåsinstrument, ett måste om man är i Australien) och ikväll är det Reggae night här i stan 😀 More to come! Namaste!

Byron Bay, paradiset! Kika in på instagram @jasminetimerdal om ni vill se mer innan nästa blogginlägg 😊

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)