Volvo öppnar lodge i svenska fjällen

Bilmärket Volvo gör ett gästspel i hotellbranschen och öppnar en exklusiv popup-lodge i svenska fjällen. 

Bilmärket Volvo och lyxhotellsrecensenten och onlinebokningssajten Tablet Hotels lanserar tillsammans en exklusiv popup-lodge i svenska fjällen. Lodgen presenteras i samband med lanseringen av Volvos nya bil V90 Cross country.

Skandinavisk design och mindfulness är ledorden för den nyrenoverade lodgen. Och självklart: bor man här inkluderas den nya fyrhjulsdrivna volvon i paketet. Perfekt eftersom prisbelönade och hyllade restaurang Fäviken Magasinet ligger nära. 

– Enligt vår undersökning vill sex av tio personer tillbringa mer tid utomhus, inte på kontoret. Vi vill uppmuntra människor att omprioritera och återförenas med sina bortglömda passioner. Lodgen är den perfekta platsen för alla som vill fly undan vardagen ett par dagar för att upptäcka den svårfångade balansen i livet som vi alla har hört talas om, säger Björn Annwall, global marknadsdirektör på Volvo.

Omgiven av snötäckta berg, djupa skogar och vackra floder, har den exklusiva lodgen ett sovrum för två, ett fullt utrustat kök med panoramautsikt över Åreskutan och ett vardagsrum med en stor öppen spis. Det finns också en matsal och en yogastudio, komplett med yogamattor, rökelser och ljus. En 24/7 concierge-tjänst kommer att hjälpa gäster att göra middagsreservationer, rekommendera aktiviteter och se till att facklorna utanför lodgen lyser varje kväll. 

Popuplodgen går dock bara att boka under mars månad. Och man måste vara över 25 år. 

Läs mer om lodgen här. 

Relaterade artiklar