RES – många kanaler och kompetenser

RES är mer än tidningen RES. Vi är ett sedan 1981 fristående och familjeägt förlag med flera publikationer och är experter på kommunikation inom resor och livsstil. Låt oss få presentera vårt utbud:

Har ni en kommunikationsutmaning?

Berätta om era utmaningar och målsättningar så skräddarsyr vi en lösning. Vi sätter alltid kvalitet och kreativitet i första rummet. Det har vi gjort med RES sedan starten och det med stor stolthet. Vi är kräsna vad gäller form och design – bra form är ingen bonus i dag, det är en förutsättning för att budskapet ska gå hem hos målgruppen.

Våra medarbetare har stor kompetens och erfarenhet inom journalistik, kommunikation, digitala forum, PR och events. Framför allt vet vi hur man skapar en bra story. Och i en djungel av digitala och traditionella uttryck är en riktigt bra story den bästa kompassen. 

Travel News – Sveriges ledande resebranschforum

Sedan november 2015 är branschtidningen Travel News återigen i RES ägo. Travel News grundades 1985 och är den svenska reseindustrins främsta forum. Förutom printtidning, webb och dagligt nyhetsmejl ordnas seminarier under namnet TN Studio och den årliga prisutdelningsgalan Grand Travel Award. Läs mer på www.travelnews.se

Servicetrender

Servicehandelns oberoende branschmagasin, grundad i mars 2015. Läs mer på www.service-trender.se

Kundtidningar

För MTR Express görs RES MTR Express Edition – en fylligare variant av RES, med specialomslag och företagssidor i början, som hittas i varje stolsficka i de nya snabbtågen mellan Stockholm och Göteborg.

Låter namnet GRIP bekant? Under tio år gjorde RES Malmö Aviations kundtidning GRIP.

España Magazine var en kundtidning som RES skapade åt Spanska Turistbyrån.

RES-tidningen i brevlådan tillsammans med ett personligt brev blir ett mervärde för lojala kunder. Så gör American Express för sina bästa kunder I Sverige och Tallink Silja för sina guldkunder.

Events

Smygläsningar, mingel, jubileumsfester, galor och seminarier – otaliga är de evenemang som RES har ordnat. Här följer två exempel.

Meet the World
RES har länge ordnat evenemanget Meet the World tillsammans med turistbyråorganisationen ANTOR. 2015 var temat på evenemangets seminarium ”Travel & Sharing” – med Natalia Brzezinski som moderator och representanter från bland annat Tripadvisor och Airbnb i panelen.

Oman
För att sätta Oman på kartan ordnade vi två fester med Tusen och en natt-tema i samarbete med Lime Travel och Qatar Airways. Den första festen var i Wetterling Gallery i Kungsträdgården. Lokalen var fylld av arabisk interiör och fullt av nyfikna gäster som välkomnats av RES och en livs levande kamel. Gästerna var folk inom resebranschen, journalister, bloggare, opinionsbildare, mediabyråfolk och RES-prenumeranter.

Kommunikationskampanjer

RES skapade för Tyska Turistbyrån våren 2015 ett smörgåsbord av kommunikationsaktiviteter för att stödja den globala kampanjen #JoinGermanTradition med syfte att lyfta olika tyska regioner. Bland annat anmälde sig så många som 210 personer för att åka till Tyskland och blogga. Läs mer här om kampanjen.

I kampanjen ingick:

- Bloggtävling – par fick anmäla sig (105 anmälningar, alltså hela 210 personer!) och 5 av dessa fick åka och blogga intensivt om teman som kultur, mat och design

- Advertorials i RES och res.se

- Specialbilaga om Tyskland som distribuerades tillsammans med Aftonbladet i september

- Cocktail i RES lokaler som föregicks av en föreläsning för journalister och bloggare om Tysklands olika regioner

- Reportage i såväl RES som Metro – print och digitalt

 

VIll du veta mer? Kontakta Nils Norberg på nils@res.se 

 

Publicerad: 2016-01-07