Designhotellet Casa Cook blev en succé – inte bara försäljningsmässigt, utan även för Vings image.

När vuxenhotellet Casa Cook öppnade på Rhodos för två år sedan lyckades man med något som få charterbolag har lyckats med – att hamna i de glossiga inredningsmagasinen, ja till och med modebibeln Vouge skrev om det boho-chica hotellet. Bloggare, influensers och instargramstjärnor var inte sena att uppskatta det fotovänliga hotellet och plötsligt hade en helt ny målgrupp öppnat såväl ögon som plånbok för Ving och dess nysatsning. Par utan barn, 30+ som

Efter Rhodos följde Kos och nu utvecklas det vinnande konceptet i rask takt. I somras öppnade Cook’s Club, en lillasyster till Casa Cook som satar på en yngre, från 20 år och uppåt, med större hotell och en lägre prislapp jämfört med Casa Cook. Åtta nya hotell ska lanseras under nästa år, varav Ving kommer att erbjuda fyra av dem.

– Genom att kombinera bra lägen med modern design, hög kvalitet på mat och dryck och en urban atmosfär är målet att Cook’s Club ska nå en helt ny målgrupp, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving.

Det första Cook’s Club-hotellet öppnade i Hersonissos på Kreta under sommaren. Hotellet har stort fokus på mat och dryck vilket inkluderar såväl en restaurang med street food-tema, ett stort urval av veganska rätter, cocktailbar och dj.

De nya hotellen lanseras i Spanien, Grekland, Turkiet, Italien, Egypten, Gambia och i Bulgarien. Ving kommer erbjuda fyra av dessa hotell, det är i Alanya (Turkiet), Gambia, Kos (Grekland) och på Mallorca.

Blandade bilder från Casa Cook på Rhodos, Kreta och Cook's Club.